بازیگر فیلم انگل برنده جایزه دستاورد هنری جشنواره لوکارنو 2019

سونگ کانگ هو لوکارنو 2019

 

سونگ کانگ-هو بازیگر کره‌ای به عنوان نخستین چهره آسیایی موفق به کسب جایزه برتری از جشنواره بین‌المللی فیلم لوکارنو امسال شد.

 

به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر به نقل از سایت جشنواره فیلم لوکارنو، سونگ کانگ-هو بازیگر فیلم کره‌ای «انگل» شب پیش ۱۲ آگوست برابر با ۲۱ مرداد ماه جایزه برتری (Excellence Award) جشنواره بین‌المللی فیلم لوکارنو ۲۰۱۹ را دریافت کرد.

 

این جایزه ویژه جشنواره فیلم لوکارنو به بازیگر زن یا مردی افهدا می‌شود که نقش مهمی در غنای صنعت سینما داشته باشد.

 

بازیگران سرشناسی چون سوزان ساراندون، جان مالکوویچ، ادوارد نورتون، بیل پولمن و ایتن هاوک در سال‌های پیش این جایزه را دریافت کرده‌اند.

 

سونگ با دریافت این جایزه در مراسمی که شب گذشته برگزار شد، گفت: این یک افتخار بزرگ و پرمعنی است.

 

وی افزود: با مروری بر ۳۰ سال سابقه کاری‌ام، این لحظه را واقعا افتخارآفرین می‌دانم. من با کارگردان‌های بزرگ کره‌ای کار کرده‌ام که لی چانگ-دونگ، پارک چان-ووک و کیم جی-وون از جمله آنها هستند. به ویژه می‌خواهم این جایزه را به بونگ جون-هو اهدا کنم که دوست طولانی مدت من و بزرگ‌ترین و پرغرورترین هنرمند کره جنوبی است.

 

بون جونگ هو، امسال به عنوان نخستین کارگردان از کره جنوبی موفق به کسب جایزه نخل طلای کن شد و این افتخار را با فیلم یا «انگل» کسب کرد که سونگ در آن نقش‌آفرینی کرده بود.

 

این بازیگر نخستین بار کارش را با فیلم «روزی که خوک به چاه افتاد» در سال ۱۹۹۶ شروع کرد. بازیگر ۵۲ ساله کره‌ای در کارهایش هم با اقبال منتقدان و هم استقبال در باکس آفیس روبرو شده و بازیگر فیلم‌های بین‌المللی هم بوده که «خاطرات قتل» در سال ۲۰۰۳، «میزبان» در سال ۲۰۰۶ و «برف شکن» در سال ۲۰۱۳ از جمله آنها هستند.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر