بیرون راندن فیلم‌های منتسب به حامیان کرملین از جشنواره کن، راه برای مستقل‌ها باز است

جشنواره فیلم کن

 

جشنواره بین‌المللی فیلم کن، در واکنش به جنگ اوکراین، نهادهای سینمایی وابسته به دولت روسیه را از شرکت در هفتادو پنجمین دوره این رویداد منع کرد.



به گزارش بخش سینمایی آکادمی هنر به نقل از ورایتی، متولیان جشنواره فیلم کن با انتشار یک بیانیه از تحریم سینمای وابسته به دولت روسیه خبر دادند. در این بیانیه آمده است: همزمان با آن که جهان با بحران سنگینی روبه‌رو شده که در خلال آن بخشی از اروپا زیر آتش جنگ است، جشنواره فیلم کن می‌خواهد از مردم اوکراین و همه افرادی که در این منطقه هستند، حمایت کند. اگرچه این حمایت چندان بزرگ نیست اما ما با آنهایی که با این موقعیت غیرقابل قبول مخالفت کرده و رفتار روسیه و رهبرانش را محکوم می‌کنند، همصدا می‌شویم.



در بخش دیگری از این بیانیه میخوانیم: جشنواره فیلم کن در زمستان سال ۲۰۲۲ وارد مرحله آماده‌سازی شده است. ما تصمیم گرفتیم در این دوره جضور هیات های رسمی روسیه و هرکسی را که به دولت این کشور ارتباط دارد، ممنوع کنیم، مگر آن که جنگ تمام شده و امنیت مردم اوکراین تضمین شود.



اگرچه نهادهای سینمایی وابسته به دولت روسیه از حضور در جشنواره فیلم کن منع شده‌اند، فیلمسازان مستقل روس همچنان اجازه حضور در این رویداد سینمایی را دارند البته هنوز معلوم نیست که آیا فیلم‌های آن‌ها شانس انتخاب برای بخش رقابتی را دارند.



متولیان جوایز فیلم اروپا نیز امروز حمله روسیه به اوکراین را قویا محکوم کرد و تصمیم گرفت فیلم‌های روسی را از این جایزه کنار بگذارد.



در بخش دیگری از واکنش‌های سینمایی جهان به جنگ اوکراین، ۵ استودیوی بزرگ هالیوودی از جمله دیزنی، یونیورسال، پارامونت، سونی و برادران وارنر، اکران فیلم‌های جدید خود در سینماهای روسیه را متوقف کردند.



با این حال جشنواره‌های بزرگ سینمایی تحریم‌های خود را تنها به فیلمسازان وابسته به کرملین و حامی جنگ محدود کرده‌اند.



متولیان جشنواره فیلم کن با انتشار یک بیانیه از تحریم سینمای وابسته به دولت روسیه خبر دادند.



در این بیانیه آمده است: همزمان با آن که جهان با بحران سنگینی روبه‌رو شده و در خلال آن بخشی از اروپا زیر آتش جنگ قرار گرفته است، جشنواره فیلم کن می‌خواهد از مردم اوکراین و همه افرادی که در این منطقه هستند، حمایت کند. اگرچه این حمایت چندان بزرگ نیست اما ما با آنهایی که با این موقعیت غیرقابل قبول مخالفت کرده و رفتار روسیه و رهبرانش را محکوم می‌کنند، همصدا می‌شویم.



در بخش دیگری از این بیانیه می‌خوانیم: جشنواره فیلم کن در زمستان سال ۲۰۲۲ وارد مرحله آماده‌سازی شده است. ما تصمیم گرفتیم در این دوره جضور هیات های رسمی روسیه و هرکسی را که به دولت این کشور ارتباط دارد، ممنوع کنیم، مگر آن که جنگ تمام شده و امنیت مردم اوکراین تضمین شود.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر