هنرمندان انتخابی دوسالانه ونیز 2019 را بیشتر بشناسید

دوسالانه ونیز 2019



پنجاه و هشتمین دوسالانه هنر ونیز، ۲۱ اردیبهشت ماه آغاز به کار می کند و ایران با سه هنرمند در این رویداد معتبر جهانی حاضر است.



به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر، رضا لواسانی، سمیرا علیخانزاده و علی میرعظیمی سه هنرمند هیات انتخاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شرکت در دوسالانه ونیز 2019 هستند. این هیات متشکل از حسن سلطانی رئیس دانشگاه هنر، محسن سلیمانی مدرس دانشگاه، فرح اصولی هنرمند، امیر سقراطی پژوهشگر منتقد و هنرمند، احسان آقایی رئیس موزه هنرهای معاصر تهران، علی بختیاری کارشناس هنری و هادی مظفری کمیسیونر نمایشگاه و مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی بودند.



رضا لواسانی مجسمه‌ساز و طراح صحنه و ماسک برای تئاتر است. آثار او نشانی بر پیوند فکری این هنرمند صاحب سبک با زبان غزل حافظ و بیان امروزین او به شکل حجم‌های عظیم است. رضا لواسانی که در رویدادهای معتبری هنری نظیر آرت‌فرهای کانتمپورِری استانبول و دو دوره آرت دوبی از سوی گالری اثر شرکت داشته، برگزیده جوایز برتر چهارمین دوسالانه مجسمه، ششمین دوسالانه بین‌المللی تصویرگری، کنکور نوما، توکیو ژاپن و... شده است این مجسمه‌ساز تصویر آثارش را در کتاب گرافیک معاصر ایران در هلند، مجله وروم انگلستان و تقویم یونسکو به چاپ رسانده است.


سمیرا علیخانزاده کارشناس ارشد نقاشی از دانشگاه آزاد است و در گالری‌هایی چون اثر و ماه نمایشگاه برگزار کرده است. علیخان‌زاده در سالیان اخیر هم در حراجی‌های معتبر کریستی، ساتبی و بونامز درخشیده و رکورد 24 هزار دلاری بر جای نهاده و هم در رویدادهای بزرگ هنری نظیر نمایشگاههای بین‌المللی"پاریس فوتو"، "آرت اسکوپ بازل سوئیس"، کانتمپوری مونیخ آلمان و استانبول ترکیه، آرت دوبی، آثارش مورد توجه بسیار قرار گرفته تا آن حد که یکی از آثارش توسط موزه لس‌آنجلس (لاکما) خریداری شده است این هنرمند همچنین آثارش در نمایشگاه گروهی در گالری واترهاس اند داد لندن، گالری آ.ب، لوسرن سوییس، گالری مال لندن، مرکز بین‌المللی مریدین واشنگتن، هریتیج لندن، گالری آرت مدرن آنکارا ، موزه لس انجلس، استانبول، کویت، دوبی ... به تماشای مردم دنیا در آمده اند.


علی میرعظیمی که از رشته گرافیک در دانشگاه آزاد تنکابن انصراف داد کار خود را در نمایشگاه‌های انفرادی از گالری در سال 1392 در گالری متن اصفهان آغاز کرد و سپس در گالری اُ به کیوریتورها معرفی شد. میرعظیمی پیش از برگزاری نمایشگاه انفرادی در کشورهای مختلف از جمله فرانسه، ایتالیا، آلمان و اتریش آثارش در نمایشگاه‌های گروهی حضور داشته است.



شعار این نمایشگاه «باشد که در زمانه جذابی زندگی کنی» از اشعار استاد شفیعی کدکنی است. پوستر نمایشگاه را رضا عابدینی هنرمند گرافیست طراحی کرده است.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر