درگذشتگان مشهور سینما در سال 2017

 

 

 

دنیای سینما طی سال ۲۰۱۷ برخی از چهره های سرشناس خود را از دست داد.


دنیای سینما طی سال ۲۰۱۷ برخی از چهره های سرشناس خود را از دست داد. جری لوئیس، کمدین مشهور آمریکایی؛ راجر مور انگلیسی، بازیگر نقش جیمز باند؛ ژن مورو، ستاره کهنه کار سینمای فرانسه؛ جورج رومرو، کارگردان آمریکایی و استاد فیلم های ژانر وحشت؛ مارتین لاندو، بازیگر سینما و سریال های تلویزیونی در آمریکا؛ ژان روشفور، هنرپیشه، فیلم نامه نویس و کارگردان سینما و تئاتر فرانسه؛ و میشائیل بالهاوس، فیلمبرار برجسته آلمانی از جمله شناخته شده ترین این افراد بودند.

 

جری لوئیس


جری لوئیس؛ استاد کمدی اسلپ استیک ( کمدی بزن بکوب) ماه اوت سال جاری در سن نود و یک سالگی درگذشت. او پیش از آغاز فعالیت حرفه ای به عنوان بازیگر، کمیدن و خواننده، به همراه دین مارتین زوجی هنری را تشکیل داد که یکی از موفق ترین گروه های دو نفری سرگرمی پس از جنگ دوم جهانی لقب گرفت.

 

راجر مور


راجر مور بیشتر به واسطه بازی در نقش جیمز باند که شان کانری آنرا در سال ۱۹۷۲ ایفا کرده بود به شهرت رسید. او را همچنین با نام سیمون تمپلر، شخصیت اصلی سریال تلویزیونی «دِ سنت» می شناسند که در دهه شصت پخش می شد. پرسوناژ «لرد برت سینکلر» در سریال «ترغیب گرابان» از جمله دیگر نقش های ماندگاری است که این هنرپیشه انگلیسی ایفا کرده است. راجر مور ماه مه در سن ۸۹ سالگی درگذشت.

 

ژان مورو


ژان مورو، هنرپیشه شاخص و سرشناس فرانسوی در طول شصت سال فعالیت هنری در بیش از هفتاد اثر سینمایی کارگردانان به نام هم عصر خود ایفای نقش کرد. او ماه ژوئیه در سن ۸۹ سالگی رخت از جهان بر بست.

 

جورج رومرو


جورج رومرو، پدر خوانده فیلم های زامبی و از پیشگامان ژانر وحشت ماه ژوئیه سال جاری هفتاد و هفت سال داشت که بر اثر سرطان ریه از دنیا رفت.

 

مارتین لاندو


چارلی چاپلین الهام بخش بازیگر آمریکایی مارتین لاندو بود. بازی در نقش مکمل فیلم « شمال از شمال غربی» آلفرد هیچکاک اولین حضور لاندو بر پردهٔ سینما بود. صاحب جوایز گلدن گلوب، اسکار و بفتا ماه ژوئیه در سن ۸۹ سالگی دنیا را ترک کرد.

 

ژان روشفور


ژان روشفور بازیگر نامدار فرانسوی در بیش از ۱۶۰ اثر سینمایی ایفای نقش کرد که «آوریل و جهان فوق العاده» آخرین آن بود. روشفور ماه اکتبر در سن ۸۷ سالگی چشم از جهان فروبست.

 

میشائیل بالهاوس


میشائیل بالهاوس، فیلمبرار برجسته آلمانی که ماه اوت در سن ۸۱ سالگی درگذشت فعالیت حرفه ای خود را در دهه هفتاد با «راینر ورنر فاسبیندر»، کارگردان آلمانی آغاز کرد. او سپس راهی هالیوود شد و با کارگردانانی چون مارتین اسکورسیزی، فرانسیس فورد کاپولا، رابرت ردفورد و ولفگانگ پترسن همکاری کرد.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر