فیلمنامه «برخورد خیلی نزدیک» نوشته اسماعیل میهن دوست


طرح روی جلد فیلمنامه برخورد خیلی نزدیک

 برخورد خیلی نزدیک یک درام معمایی است که نقطه قوت خود را در فیلمنامه دارد. فیلمنامه‎ای که به لطف لحظات خوب روایی و توجه خاص به ساختار روایت از اهمیت خاصی برخوردار است. در سینمای ایران کمتر فیلمنامه‎ای به سمت روایت‎های تو در تو با زمان‎پریشی‎های مختلف رفته است. ساختارشکنی در حیطه زمان روایی در سینمای ایران اصلا جدی گرفته نشده است و فیلم‎هایی که در این زمینه توانسته‎اند سربلند بیرون آیند با اغماض تعدادشان به شمار انگشتان دو دست می‎رسد. فیلمنامه برخورد خیلی نزدیک علاوه بر داشتن چنین خصوصیاتی می‎تواند برای علاقه‎مندان فیلمنامه نویسی بسیار مفید باشد و خواندن آن را به تمام فیلمنامه نویسان هم توصیه می‎کنیم. یکی از راه‎های فراگیری فرم روایی از این فیلمنامه خواندن یک بار آن بدون هیچ واکنشی به لحظات خاص یا تأمل روی نقاط گذار روایی و سپس در بار دوم توجه به این نکات می‎باشد.

فیلمنامه فیلم برخورد خیلی نزدیک به نویسندگی اسماعیل میهن دوست توسط نشر دامون منتشر شده و قابل خرید از فروشگاه‎های کتاب می‎باشد. همراه با این کتاب  دی.وی.دی مستند «درباره برخورد خیلی نزدیک» که شامل گفت‎وگو با نویسنده و کارگردان، بازیگران و عوامل فیلم به همراه گوشه‌هایی ازپشت صحنه و صحنه‌های  فیلم است نیز در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد تا دوستداران فیلم بتوانند با کیفیت تولید این فیلم بیشتر آشنا شوند. در کنار این مجموعه تحلیلی علمی از مجید رحیمی جعفری –پژوهشگر هنر و سردبیر آکادمی هنر- برای روشن شدن وجوه روایی به چاپ رسیده است که علاقه‎مندان نکات علمی و ویژگی‎های تخصصی فیلم می‎توانند آن را مورد مطالعه قرار دهند.

 برخورد خیلی نزدیک به کارگردانی اسماعیل میهن دوست و حضور بازیگرانی چون لادن مستوفی، آنا نعمتی، حمیدرضا پگاه، سروش صحت و شاهرخ فروتنیان در اسفند سال گذشته اکران شد.




درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر